Trucker

Ponořte se do světa užitkových vozidel

Trucker

Doprava

Kögel - Kögel má nového majitele

Doprava a silnice 04.02.2010 00:44

Představujeme 36323


Třetí největší evropský výrobce návěsů Kögel – má od 31. října letošního roku nového majitele.

 

Tři měsíce po vyhlášení insolvence byl v Neu-Ulmu ohlášen úspěšný prodej společnosti, kupcem je Humbaur Group z Gersthofenu blízko Augsburgu (po Mnichově a Norimberku je Augsburg třetí nejlidnatější město spolkového státu Bavorsko). „Se společností Humbaur se nám podařilo najít pro Kögel středně velkého investora ze stejného regionu, který je navíc připraven jak k dlouhodobému svazku, tak i k maximální snaze udržet výrobu návěsů Kögel v oblasti Burtenbachu.“, oznámil v tiskovém prohlášení správce konkurzu Arndt Geiwitz. „Jsem pevně přesvědčen o skutečnosti, že dnes byl položen základní kámen pro další úspěchy značky Kögel.“ Po dramatickém a postupném kolapsu v sektoru návěsů, který vyústil v propad trhu o 90 %, vyhlásil Kögel na konci července 2009 insolvenci. Nová firma bude působit pod jménem Kögel Trailer GmbH & Co. KG a bude vedena třemi výkonnými řediteli. Pro Ulricha Humbaura je akvizice Kögel podle jeho vlastních slov „logickým krokem, který nastaví směr dalšího růstu“ podniku rodiny Humbauerů. „Na jedné straně můžeme zajistit výraznou synergii v oblasti nákupu materiálů a služeb“, vysvětlil nový majitel Kögel.  Nákup materiálů představuje 70 % celkových výrobních nákladů a má tak zásadní vliv na ekonomickou bilanci společnosti. „Na druhé straně nám značka Kögel dovoluje vstoupit na trh návěsů rychleji a úspěšněji na něm působit v době jeho dalšího oživení.“ To se však podle Ulricha Humbaura dá čekat nejdříve v roce 2011. „Poté však lze očekávat výrazný růst a velkou poptávku po návěsech jak v Evropě, tak i mimo ní.“ Podle Ulricha Humbaura bude společnost Kögel Trailer GmbH & Co. KG pokračovat ve výrobě celého současného sortimentu.

Prodloužený návěs Kögel Big-MAXX se poprvé představil v Mnichově v roce 2005 a čtyři roky po jeho premiéře jezdí 14,9 metrů extradlouhé návěsy kromě ČR a Německa také ve Švédsku, Finsku, Itálii, Rusku, Bělorusku a Polsku. V dalších evropských zemích se o všeobecném povolení nebo individuálních výjimkách jedná. Díky těmto vozům může být alespoň část objemu přepravovaného zboží absorbována bez růstu dopravní zátěže na silnicích či bez dodatečných investic na infrastrukturu – Kögel Big-MAXX může najednou přepravit 37 palet namísto standardních 33, což umožňuje snížení spotřeby PHM a emisí CO2 na jednu paletu. Návěsy odpovídají klíčovým evropským legislativním normám v oblasti automobilové dopravy, jedinou výjimkou je právě délka vozidla. V rámci Evropy nejsou pro provoz prodloužených návěsů vyžadovány jakékoliv modifikace silniční infrastruktury, navíc se podle odhadů německého ADAC neočekává s nasazením prodloužených návěsů ani zhoršení bezpečnosti na silnicích. A jaká bude budoucnost? V Evropě bude možno 14,92 m dlouhé trailery standardně používat poté, co Evropská unie změní zákon o rozměrech a hmotnostech nákladních automobilů a návěsů. Evropská komise však již zadala znalecký posudek na účinky takovéto změny, a po jeho zveřejnění vysloví i své doporučení. Kögel nabízí návěs Big-MAXX ve čtyřech různých verzích. Spolu se standardním modelem s plachtou je návěs dostupný také jako model Big-MAXX rail (pro kombinovanou dopravu) a chladírenský návěs Big-MAXX Cool. Verze Big-MAXX Mega byla vyvinuta pro přepravu vysokoobjemového zboží. Návěs může být dodán také v provedení vhodném pro přepravu oceli, sudů, potrubí nebo betonových prefabrikátů. Při využití systému zabezpečení přepravovaného zboží Kögel STEELFIX mohou být bezpečně přepravovány položky o délce 15 metrů a to bez jakéhokoliv převisu v zadní části návěsu, což zajišťuje vysokou bezpečnost všem účastníkům silničního provozu.

02Big-MAXX Mega. Firma Kögel už v roce 2005 představila Big-MAXX v mega trailerové verzi o vnitřní výšce 3,0 metry a výšce návěsu 960 milimetrů. V tomto provedení poskytuje návěs prodloužený o 1,30 metru na 14,92 metru o 10 procent větší objem nebo plochu pro uložení palet. Big-MAXX přitom i při technicky náročných řídicích nápravách splňuje předepsané rádiusy. Big-MAXX Mega poskytuje veškeré výhody návěsu značky MAXX, jako je nízká vlastní hmotnost, robustnost, velký výběr možností a praktickou výbavu. Stejně jako u všech trailerů firmy Kögel je rám i u Big-MAXXu trvale chráněn proti korozi moderní lakovací metodou s nátěrem Nano Ceramic plus KTL.

Big-MAXX Cool. V izolované verzi chladicího návěsu poskytuje prodloužený návěs o tři místa pro uložení palet více než dnešní standardní chladicí návěs, tj. 36, místo dosavadních 33, při nakládce do dvou pater dokonce 72 palet. Prodloužený chladicí návěs proto představuje možné řešení pro zvládnutí objemu dopravy, který se bude v budoucnu stále zvyšovat. S chladicím návěsem Big-MAXX Cool navíc firma Kögel splňuje požadavek evropských dopravců provozujících chladicí vozy, kteří jsou organizováni v „Transfrigoroute International“. Zasazují se o prodloužení nástavby, aby se v naloženém vozidle umožnila cirkulace vzduchu. Big-MAXX Cool nabízí vedle většího prostoru pro palety i 100 milimetrů dalšího prostoru pro cirkulaci vzduchu. Dodatečný prostor pro vzduch, jak ukázaly průzkumy, zajišťuje, aby chladicí vzduch ve vozidle mohl lépe proudit kolem zboží, a zajistil tak rovnoměrnější a tím i vyšší kvalitu přepravy často velmi citlivých potravin.

03Big-MAXX se STEELFIX. U návěsu Big-MAXX se systémem STEELFIX se jedná o plošinový návěs. Podnět k tomuto novému vozidlu přišel od dopravce oceli Siegfrieda Serrahna z Osnabrücku, který chtěl s novým konceptem vozidel dosáhnout výrazného zlepšení bezpečnosti dopravy při přepravě výztužných mříží z betonářské oceli a jiných ocelových produktů. Aby se využila celková hmotnost 40 tun, nakládají se pětimetrové ocelové mříže často ve třech balících za sebou. Při délce návěsu 13,62 m sice vzniká legislativně povolený, ale přesto nebezpečný převis. To podobně platí i pro další ocelové a stavební prvky, jejichž délka často dosahuje až 15 metrů. Koncept přibližně patnáctimetrového návěsu Big-MAXX může pomoci k tomu, aby se předešlo zbytečně velkým převisům nákladu. Prodloužený návěs tak výrazně přispívá k bezpečnosti v silniční dopravě.

Big-MAXX rail. Po návěsu Big-MAXX Mega pro velkoobjemovou dopravu, chladicím skříňovém návěsu Big-MAXX Cool pro temperovanou dopravu a plošinovém návěsu Big-MAXX se systémem STEELFIX pro dopravu výztužných mříží ze stavební oceli a dlouhého materiálu představil Kögel variantu Big-MAXX rail, kterou lze přepravovat po železnici. O 1,30 metrů prodloužený sedlový návěs je v železniční verzi vhodný pro kombinovanou dopravu na standardních kapsových vagonech. Ukázaly to technické zkoušky, které firma Kögel provedla ve spolupráci se společností Kombiverkehr GmbH & Co KG a Ústavem pro motorismus IKA vysoké školy technické RWTH Aachen. Big-MAXX rail je 14,92 metrů dlouhý standardní sedlový návěs s maximální vnitřní výškou 2,70 metrů a výškou sedla od 1100 do 1250 mm. Díky sklopné ochraně proti podjetí a konstrukčnímu přizpůsobení rámu na zádi je návěs vhodný pro současné standardní kapsové vagony jako např. T2000 a T3000, používané velkými provozovateli kombinované dopravy. Vedle nástavby, která je u firmy Kögel standardně zesílena podle EN 12642 XL, disponuje Big-MAXX rail snadno obsluhovatelnou, odklápěcí ochranou proti podjetí a záchytnými hranami na vnějším rámu. Firma Kögel navíc uzpůsobila rám v záďové části geometrii běžných dopravních vagonů.



Zdroj: Doprava a silnice 12/09
Autor: -RED-

 

 

Fotogalerie

Další články o stejné značce | Vstup do diskuze (0)   Tisk Facebook Twitter



Newsletter

Přejete si odebírat newsletter?





Partneři webu

scania-logo 134781

logomercedes 133902



Další články

  • HESTI Group uvádí na trh novou generaci návěsových pneumatik KRONE Trusted Tyre Comfort KT231

    Výhradní dovozce značky KRONE na český trh představuje novou generaci... >>

  • Scania a Cometto vystavují na veletrhu Bauma samohybnou elektricky poháněnou plošinu

    Švédská automobilka spojila síly s italskou společností Cometto, která... >>

  • ČESMAD Slovakia odmieta povinné kvóty na lokálne bezemisné vozidlá

    Združenie cestných dopravcov Slovenskej republiky striktne odmieta akékoľvek... >>

  • Poznačte si do kalendáře: Truck & Cargo Expo – největší odborná výstava v ČR

    1. středoevropský veletrh nákladních vozidel a logistiky – Truck & Cargo... >>

  • Dachser Czech Republic odbavil v roce 2024 rekordní počet zásilek

    Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic realizoval v loňské roce... >>

  • Dopravcům stoupají náklady na mýto, také kvůli „pokutám“ za CO2 loni zaplatili 17,16 miliardy Kč!

    Dopravní společnosti loni zaplatili na mýtném rekordních více téměř 17,2... >>

  • Bridgestone má nové pneumatiky pro smíšený provoz nákladních vozidel v mírných podmínkách

    Nové pneumatiky M-Steer 002 a M-Drive 002 jsou vhodné na běžné silnice i... >>

  • DB Schenker zařadil do flotily tři nové elektrické tahače Volvo FH Aero Electric

    Flotilu nákladních vozidel DB Schenker rozšířily tři nové modely FH Aero... >>




Menu

  • Novinky |
  • Truck |
  • Van |
  • Historie |
  • Časopisy |
    • Trucker
    • Doprava a silnice
  • Bus |

Newsletter
O nás

Vyhledávání

Právě
v prodeji
Trucker
č. 3-4/2025

Předplatné

Trucker

Novinky | Truck | Van | Historie | Časopisy | Bus |

Všechna práva vyhrazena © | 2011 - 2025 Redakce Trucker | Mapa stránek | Redakce stránek | Napište nám | Předplatné | RSS | GDPR | CMP | Autoři
design by zmares | system by SABRE |